Обласний турнір юних програмістів
на
мові Scratch
Обласний турнір юних програмістів на мові
Scratch (далі – Турнір) проводиться щорічно департаментом освіти, науки та
молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Координацію з організаційно-методичного забезпечення здійснює
Івано-Франківський обласний державний
центр науково-технічної творчості учнівської молоді (далі ОДЦНТТУМ) спільно з факультетом
математики та інформатики ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені
Василя Стефаника»
Вік учасників турніру - 8-12 років.
У турнірі можуть брати участь учні загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій,
вихованці позашкільних закладів Івано-Франківської області.
Для участі в турнірі необхідно зареєструватися на
сайті «Вивчаємо Scratch разом» за адресою
https://sites.google.com/comp-sc.if.ua/scratch-together.
Умови проведення:
3. Турнір проводиться в 2 етапи: заочний і
очний. Для того, щоб взяти участь в турнірі, необхідно зареєструватися на офіційному
сайті товариства Scratch за адресою: https://scratch.mit.edu/ та при реєстрації
вибрати ім'я користувача, яке відповідає особистому імені автора.
3.1. Проведення заочного (відбіркового)
туру:
Заочний тур складається з двох завдань - практичного та
теоретичного.
Завдання
1.
Написати власний сценарій
мультфільму або гри, реалізувати цей сценарій (або його частину) в середовищі Scratch
з розміщенням проекту на своїй сторінці на сайті товариства скретчерів.
Завдання
2.
Тестова перевірка знань
середовища Scratch, вміння використовувати різні блоки (рух, зовнішність, звук
та ін.), розуміння роботи зі спрайтами, сценами та проектами. Тест буде
доступний на сторінці турніру на сайті "Вивчаємо Scratch разом". Тест
дозволяється проходити тільки один раз у будь-який зручний для виконавця час.
Результати тестування будуть автоматично записані. Передбачається, що кожен учасник
заочного етапу буде дотримуватися принципу fair play, тобто вирішувати завдання
самостійно.
УВАГА! В межах тестування потрібно також
надіслати текст сценарію та посилання на розроблений мультфільм чи гру.
Тест буде доступний у період з 10 до 15
березня 2017 року. Для участі в турнірі необхідно
зареєструватися перед початком тестування.
3.2. Відбір учасників основного туру за
підсумками відбіркового туру
Кількість учасників, запрошених в основний
тур Турніру - не більше 37.
3.3 Формування основного списку учасників
(запрошених в основний тур за підсумками попереднього туру).
В основний тур автоматично проходять
учасники, які посіли у відбірковому турі місця з 1 по 27.
Журі має право виділити
додатково до 10 місць (Wild Card) учасникам, які не пройшли в основний тур за
результатами відбіркового туру або зовсім не брали участі у відбірковому турі
(в першу чергу – наймолодшим школярам та найбільш креативним розробникам).
Результати відбіркового туру та список запрошених
учасників на очний тур турніру буде розміщено
на сайті https://sites.google.com/comp-sc.if.ua/scratch-together/турнір-зі-scratch
Учасникам змагань будуть запропоновані сценарії
для розробки проектів різної складності в середовищі Scratch. Тривалість
основного туру – 4 години. Запропоновані завдання не вимагають від учасників
вузькоспеціалізованих знань з математики або інформатики.
Призер європейських змагань "eSkills for Jobs 2016 Competitions" в номінації "Young digital talent" (розробка Scratch-ігор).
Студентка університету Людмила Рішко, яка навчається в магістратурі за напрямком «Середня освіта (інформатика)» на факультеті математики та інформатики, стала призером європейських змагань "eSkills for Jobs 2016 Competitions" в номінації "Young digital talent" (розробка Scratch-ігор).
Змагання eSkills for Jobs 2016 competition було оголошено Європейською комісією у рамках кампанії «eSkills for Jobs», метою якої є поширення серед європейців інформації про можливості, які дають цифрові технології в освіті, науці, економіці і т.п.
Конкурсна програма проводилася в трьох номінаціях: "Young digital talent" , "Innovative App developer" та "Outstanding digital skills developer". До кожної з них були відповідні вимоги: Young digital talent - вік учасників 16-30 років і завдання – створити відео-гру на мові Scratch; Innovative App developer - вік учасників 18-35 років і завдання – створення інноваційних додатків; Outstanding digital skills developer - для вчителів та освітян і завдання – запропонувати інноваційні шляхи використання цифрових технологій в освіті.
Відповідно до умов конкурсу в номінації «Young digital talent», в якій брала участь студентка нашого університету Людмила Рішко, вимоги були наступні: створити відео-гру на мові Scratch, розмістити цю гру на сайті Scratch-товариства, створити відео про саму гру та розмістити його на своєму Youtube-каналі.
Ото ж, Людмила Рішко представила на розгляд журі гру «Earth for Peace», яка пропагує встановлення миру на Землі. Короткий опис гри: " У вступі гри показано напад ворожої армії та подано повідомлення гравцеві з проханням про допомогу у відновленні миру. Головним героєм гри є голубка, яка тримає в дзьобі гілку миру. Ця гілка має таку властивість: при доторканні до будь-якого предмета воєнного характеру перетворює його на мирний. Метою гри є проходження 4 рівнів і перетворення усіх речей воєнного характеру на мирні. А саме: 1 рівень – важка артилерія перетворюється на мирний транспорт (швидкі допомоги, поліцейські машини, пожежні машини, шкільні та міські автобуси); 2 рівень – піхота перетворюється на мирних працівників (лікарів, поліцейських, садівників); 3 рівень – авіація перетворюється на мирні літаки та гелікоптери; 4 рівень – знищуються вогнища пожеж і відновлюються будинки".
У вересні місяці 2016 року журі змагань провело оцінювання робіт, при якому також враховувалася кількість лайків та поширень відео про гру. За результатами змагань студентка нашого університету Людмила Рішко стала призером у номінації «Young digital talent».
Варто зазначити, що ідея взяти участь у цих змаганнях виникла у доцентів кафедри інформатики факультету математики та інформатики Ольги Дудки та Олесі Власій, оскільки уже не перший рік викладання програмування в середовищі Scratch ведеться для студентів спеціальності «Початкова освіта» (спеціалізація – Інформатика), а з 2016 року – і для студентів спеціальності «Середня освіта (Інформатика)». Як зазначає доцент Олеся Власій студентка Людмила Рішко проявляла креативність під час вивчення курсу "Програмування в середовищі Scratch". Саме тому викладач і запропонувала їй взяти участь у змаганнях і надала допомогу в створенні проекту.